Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Na czym polega społeczny audyt dostępności?

Audyt polega na sprawdzeniu, jak wyglądają i są dostosowane wejścia na plaże w poszczególnych gminach.

Jak przebiega audyt?

Audyt robimy go na podstawie listy kontrolnej. Lista jest oparta na tzw. łańcuchu dostępności, który prowadzi z miejscowości (czyli parkingu lub dostępnego przystanku komunikacji miejskiej lub regionalnej), przez oznakowane wejście na plażę, aż do linii morza. Sprawdzamy między innymi oznaczenia wejść, dostępność toalet, pochylnie i schody, dostosowane przebieralnie, kładki lub maty, po których można się dostać na plażę.

Kto sprawdza dostępność plaż w czasie przejścia w lipcu 2021?

Audytorami i audytorkami są osoby, które dobrowolnie zgłosiły się do działania na rzecz dostępnych plaż. Wspierają nas obywatelsko.

Wcześniej osoby audytujące wzięły udział w szkoleniu oraz otrzymały materiały, które pokazują, jak powinna wyglądać dostępna plaża, na czym polega projektowanie uniwersalne i jak wypełniać listę kontrolną. 

W czasie takiego audytu sprawdzamy, mierzymy i zbieramy dokumentację zdjęciową. Rozmawiamy również z osobami dbającymi o bezpieczeństwo na plażach, lokalnymi aktywistami, właścicielami lokali usługowych, turystami i turystkami spotkanymi na trasie.